Podatek od nieruchomości
Szczegóły informacji
Podatek od nieruchomości za 2022 rok
Informacja ogłoszona dnia 2021-11-29 12:02:11 przez Kamil Stańczykowski
Akapit nr 1 - brak tytułu
OPŁATY*
Osoba prawna - co miesiąc, do 15 każdego miesiąca, a za miesiąc styczeń do 31 stycznia.
Osoba fizyczna :
I rata – do 15 marca
II rata – do 15 maja
III rata – do 15 września
IV rata – do 15 listopada
II rata – do 15 maja
III rata – do 15 września
IV rata – do 15 listopada
* W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100,00 zł., podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności I raty.
Osoby fizyczne:
Zgodnie z art. 6 ust.6 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych , osoby fizyczne obowiązane są złożyć właściwemu organowi podatkowemu informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych na formularzu według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.
Osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki niemające osobowości prawnej:
Zgodnie a art. 6 ust. 9 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, osoby prawne, jednostki organizacyjne oraz spółki niemające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, a także jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, obowiązane są składać do 31 stycznia organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania, deklaracje na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu , w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
Uwaga!
Od 1 lipca 2019 roku obowiązują ogólnopolskie druki informacyji i deklaracji na podatek od nieruchomości, rolny i leśny.
Jeżeli obowiązek podatkowy podwstał przed 1 licpa 2019 r. informację oraz deklarację należy złożyć na drukach ustalonych przez Radę Miejską w Skwierzynie
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Skwierzyna |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-11-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Kamil Stańczykowski |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-11-29 11:49:09 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Kamil Stańczykowski |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-11-29 12:02:11 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Kamil Stańczykowski |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-11-29 12:23:35 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3766 raz(y) |